Завдання для самостійного опрацювання
Українська мова
(для зручності щоуроку використовуйте подані матеріали)
електронна версія підручника
ЗНО українська мова 10
https://learningapps.org/ index.php?page=1&s=&category= 100
ЗНО-онлайн
Посібник для підготовки до власного висловлення
Українська мова: від фонетики до морфології
Лайфхаки з української мови
Інтерактивні вправи з мови та літератури
Інтерактивні вправи з укр. мови
Тести ЗНО онлайн з предмета «Українська мова і література»
Понеділок - 19.10.20
14-15 уроки
Тема: Риторика. Мовленнєва ситуація
Понеділок - 26.10.20
16 урок
Тема: Мовленнєва ситуація. Елементи мовленнєвої ситуації, предмет мовлення, умови успішного спілкування
Завдання: 1. Опрацювати тему уроку, використовуючи подане відео та підручник
(ст. 170-173).
2. Виконати вправи 219 (ст. 174), 220 (ст. 175)
17 урок
Тема: Особистість мовця. Риси гарного співрозмовника. Вимоги до мовлення оратора
(ст. 172-173).
2. Виконати вправи 221 (ст. 175), 222 (ст. 176)
Понеділок - 02.11.20
18 урок
Тема: Аудоторія. Види слухання. Контакт з аудиторією. Прийоми налагодження контакту
Завдання: 1. Опрацювати тему уроку, використовуючи подане відео та підручник
(ст. 179-184).
2. Виконати вправу 234 (ст. 185)
19 урок
Тема: Текст як одиниця спілкування. Етапи підготовки тексту виступу
Завдання: 1. Опрацювати тему уроку, використовуючи подане відео та підручник
(ст. 189-191).
2. Виконати вправу 245 (ст. 199)
09.11.2020 - День української писемності та мови
План
проведення тижня української мови та
літератури,
присвячений Дню української писемності та мови
1. Відкриття тижня – 09.11.20
Оголошення
заходів, запланованих на тиждень. Написання всеукраїнського диктанту
2. Проведення конкурсу на кращий твір про рідну мову –
10.11.20
«Лунай, величне
наше слово!»
3. Конкурс на кращого читця поезії про рідну мову – 11.11.20
4. Конкурс на кращу презентацію на тему: «9 листопада
– День писемності та української мови» - 12.11.20
5. Конкурс на кращий кросворд на мовну тематику – 13.11.20
6. Підведення підсумків тижня
Понеділок - 09.11.20
20 урок
Тема: Написання тексту публічного виступу
Завдання: 1. Опрацювати тему уроку, використовуючи подане відео та підручник
(ст.191 таблиця 99).
2. Написати текст публічного виступу на будь-яку тему
21 урок
Тема: Види читання і записування тексту. Естетика тексту
Завдання: 1. Опрацювати тему уроку, використовуючи підручник (ст.192). Виписати головне.
2. Виконати вправу 244 (ст. 198-199)
22-23 уроки (16.11.20 - очні)
Понеділок - 23.11.20
24 - й урок Тема: Ортоепічна норма (9 год)
Тема: Ортоепічна норма, Ортоепічна помилка. Поняття милозвучності
Завдання: 1. Опрацювати тему уроку, використовуючи підручник (ст. 69 - 71). Виписати головне.
2. Виконати вправии 93, 94 (ст.72)
25 - й урок
Тема: Основні правила вимови приголосних звуків
Завдання: 1. Опрацювати тему уроку, використовуючи підручник (ст. 73). Виписати головне.
2. Виконати вправии 95, 96 (ст.74)
26-27 (30.11.20) - очні
Понеділок - 07.12.20
28 - й урок
Тема: Словорозрізнювальний наголос. Форморозрізнювальний наголос. Діалектний наголос
Завдання: 1. Опрацювати тему уроку, використовуючи підручник (ст. 65). Виписати головне.
2. Виконати вправии 83, 87 (ст. 67)
29 й урок
Тема: Складні випадки наголошування слів
Завдання: 1. Опрацювати тему уроку, використовуючи підручник (ст. 60-64). Виписати головне.
2. Виконати вправии 88, 91 (ст.68)
30-31 - очні
Понеділок - 21.12.20
32 - й урок
Тема: Ортографічна норма. Ортографічна помилка. Ортографічний словник
Завдання: 1. Опрацювати тему уроку, використовуючи підручник (ст. 69-71). Виписати головне.
2. Виконати вправии 93, 94 (ст.72)
33 - й урок
Тема: Ненаголошені е, и в коренях слів
Завдання: 1. Опрацювати тему уроку, використовуючи підручник (ст. 73-75). Виписати головне.
2. Виконати вправии 95, 96 (ст.74)
Понеділок - 18.01.21 (дистанційні)
35 - 36 - й уроки
Тема: Апостроф, м'який знак
Завдання: 1. Опрацювати тему уроку, використовуючи підручник (ст. 74-76). Виписати головне. 2. Виконати вправи 100, 101 (ст. 77)
Тема: Чергування голосних звуків
Завдання: 1. Опрацювати тему уроку, використовуючи підручник (ст. 78-79). Виписати головне. 2. Виконати вправу 112 (ст. 81)
Середа - 20.01.21
37-й урок (дистанційний)
Тема: Чергування приголосних звуків
Завдання: 1. Опрацювати тему уроку, використовуючи підручник (ст. 82). 2. Виконати вправи 114 (ст. 84), 118 (ст. 85)
38-й урок (дистанційний)
Тема: Спрощення приголосних. Подвоєння та подовження приголосних
Завдання: 1. Опрацювати тему уроку, використовуючи підручник (ст. 87 - 89). 2. Виконати вправи 129 (ст. 90), 129 (ст. 90)
Середа - 17.03.21
1-2 уроки
Тема: Кличний відмінок. Закінчення іменників у кличному відмінку
Понеділок - 22.03.21
1 урок
Тема: Тематична контрольна робота №5.
1. Визначте відмінки іменників, вирізніть закінчення. Назвіть інші відмінки, в яких вирізнені іменники вживають з таким самим закінченням.
1. Буду хустки прати, зеленого жита жати на Вкраїні далекій. 2. Годі, годі, козаченьку, скоса поглядати. 3. Через моє подвір’ячко сивим конем грає, на зеленім барвіночку коня попасає. 4. Ой ви, тучі громовії, розійдіться різно. Коню мій, коню, коню вороненький! Чи я тобі тяжкий, чи моя зброя, чи моє здоров’я? (Народна творчість).
2. Подані іменники запишіть у формі родового в
ідмінка, з цією формою складіть словосполучення. З’ясуйте умови вживання закінчень.
Гурт, двір, стид, плід, стіл, бал.
3. Подані іменники в місцевому відмінку однини вживаються із закінченням -і, -у. З’ясуйте умови вживання закінчень, складіть словосполучення з формою місцевого відмінка. Обґрунтуйте умови вживання різних закінчень.
Глек, гай, клей, край, рай, гурт.
4. З’ясуйте, чи до одного типу словозміни належать іменники. Якщо до різних — запишіть відповідними групами, обґрунтуйте вирізнення їх.
Велич, велетень, кущ, чоловік, туман, кінь, повінь, вантаж, тюль, олень, галузь, суміш, сумнів, колодязь, мороз, зав’язь, перець, Сибір, міць.
5. Допишіть закінчення прикметників, з’ясуйте вживання їх. Іменники переділіть на групи за ознакою визначення граматичного роду в них.
Сильн… біль, пекуч… мозоль, справедлив… суддя, безмежн… степ, далек… путь, нов… рояль, затяжн… нежить.
6. Подані іменники запишіть групами за належністю до граматичного роду, поясніть виконання. Кожну групу доповніть 2—3 самостійно дібраними прикладами.
Маестро, леді, метро, таксі, мадам, поні, кашне, пенсне, цунамі, попурі, авізо, декольте.
7. Дописуючи закінчення родового відмінка однини, переділіть іменники на групи за умовою вживання закінчення.
З’їсти — хліб…, борщ…, суп…, салат…; не було — вітр…, дощ…, дощик…, град…; підійшли до — міс…, ліск…, га…, гайк…, парк…; звертатися до — учител…, батьк…, сусід….
8. Які іменники формою одного роду називають істоту (особу) чоловічої та жіночої статі? Наведіть приклади, поясніть цей вияв.
9. Чи мають граматичний рід іменники на манір: сани, граблі, діти? Чому?
10. Чи завжди збігається поняття мало/багато з формами граматичного числа однини/множини?
11. Який відмінок іменників не відповідає на жодне питання?
12. Виконайте повний морфологічний розбір іменників.
Схема морфологічного розбору іменника:
— визначте іменник і слово, з яким він пов’язаний у реченні, поставте від цього слова до іменника питання — відмінкове і значеннєве, якщо вони різні;
— назвіть початкову форму іменника, лексичне значення його;
— зазначте: називає іменник істоту чи неістоту, є власною чи загальною назвою, назвою конкретного, абстрактного чи збірного поняття або назвою речовини;
— визначте граматичні форми іменника: до якого роду він належить, яка ознака граматичного роду; у формі якого числа вжитий, чи має співвідносну форму іншого числа; у якому відмінку вжитий, як виражається відмінкова форма; назвіть тип відмінювання іменника;
— охарактеризуйте синтаксичні функції іменника: є він словом пояснюваним чи пояснює інше (а, може, і тим, і тим — стосовно різних слів), функцію якого члена речення виконує;
— визначте морфемну будову іменника.
Зразок повного морфологічного розбору іменника:
Певно, знає з вас усяк, хто бував у полі, що червоний гарний мак там росте на волі (К. 17.).
(У) полі (бував — у чому? де?); початкова форма — поле: назва неістоти (назва просторового поняття), загальна назва, назва конкретного поняття; іменник належить до середнього роду (рід визначається морфологічною ознакою — закінченням), вжитий в однині (має співвідносну форму множини поля, яка виражається закінченням і зміною місця наголосу); вжитий у місцевому відмінку — відмінкова форма виражається закінченням -і та прийменником у і виражає обставинні відношення; іменник належить до другої відміни м’якої групи; пояснює член речення, виражений дієсловом бував; виконує функцію обставини місця; (у) пол-і.
Не дозволяй гордощам чи браку відваги завадити тобі попросити вибачення, коли, бува, образиш когось
(3 посібника).
Завдання: Виконати подані завдання
Немає коментарів:
Дописати коментар