Back to TOP Блог викладача української мови та літератури Степанової Тетяни Вікторівни: 114-укр.м

114-укр.м

Завдання для самостійного опрацювання 

готові роботи  відправляти на електронну пошту: st.tanya2018@gmail.com,
обов'язково вказуючи виконавця

Українська мова 

(для зручності щоуроку використовуйте подані матеріали)

 електронна версія підручника 

 ЗНО українська мова 10

 https://learningapps.org/index.php?page=1&s=&category=100

ЗНО-онлайн

Понеділок - 19.10.20

14-15 уроки

Тема: Риторика. Мовленнєва ситуація



Завдання: 1. Опрацювати тему уроку, використовуючи поданий матеріал.
                  2. Скласти діалог (10-15 речень)


Понеділок - 26.10.20

16 урок

Тема: Мовленнєва ситуація. Елементи мовленнєвої ситуації, предмет мовлення, умови успішного спілкування



Завдання: 1. Опрацювати тему уроку, використовуючи подане відео та підручник 

(ст. 170-173).

2. Виконати вправи 219 (ст. 174), 220 (ст. 175)

17 урок

Тема: Особистість мовця. Риси гарного співрозмовника. Вимоги до мовлення оратора


 Завдання: 1. Опрацювати тему уроку, використовуючи подане відео та підручник 

(ст. 172-173).

2. Виконати вправи 221 (ст. 175), 222 (ст. 176)


Понеділок - 02.11.20

18 урок

Тема: Аудоторія. Види слухання. Контакт з аудиторією. Прийоми налагодження контакту



Завдання: 1. Опрацювати тему уроку, використовуючи подане відео та підручник 

(ст. 179-184).

2. Виконати вправу 234 (ст. 185)

19 урок

Тема: Текст як одиниця спілкування. Етапи підготовки тексту виступу



Завдання: 1. Опрацювати тему уроку, використовуючи подане відео та підручник 

(ст. 189-191).

2. Виконати вправу 245 (ст. 199)

09.11.2020 - День української  писемності та  мови

План

проведення тижня української мови та літератури,

присвячений Дню української писемності та  мови

 

1. Відкриття тижня – 09.11.20

Оголошення  заходів, запланованих на тиждень. Написання всеукраїнського диктанту

2. Проведення конкурсу на кращий твір про рідну мову – 10.11.20

«Лунай, величне наше слово!»

3. Конкурс на кращого читця поезії про рідну мову – 11.11.20

4. Конкурс на кращу презентацію на тему: «9 листопада – День писемності та української мови» - 12.11.20

5. Конкурс на кращий кросворд на мовну тематику – 13.11.20

6. Підведення підсумків тижня

 




                                                 




Понеділок - 09.11.20

20 урок

Тема: Написання тексту публічного виступу



Завдання: 1. Опрацювати тему уроку, використовуючи подане відео та підручник 

(ст.191 таблиця 99).

2. Написати текст публічного виступу на будь-яку тему

21 урок

Тема: Види читання і записування тексту. Естетика тексту

Завдання: 1. Опрацювати тему уроку, використовуючи підручник (ст.192). Виписати головне.

2. Виконати вправу 244 (ст. 198-199)

готові роботи  відправляти на електронну адресу: 
st.tanya2018@gmail.com (обов'язково вказуйте прізвище та ім'я)

22-23 уроки (16.11.20 - очні)

Понеділок - 23.11.20

24 - й урок Тема: Ортоепічна норма (9 год)

Тема: Ортоепічна норма, Ортоепічна помилка. Поняття милозвучності



Завдання: 1. Опрацювати тему уроку, використовуючи підручник (ст. 69 -  71). Виписати головне.

2. Виконати вправии 93, 94 (ст.72)

готові роботи  відправляти на електронну адресу: 
st.tanya2018@gmail.com (обов'язково вказуйте прізвище та ім'я)

25 - й урок 

Тема: Основні правила вимови приголосних звуків



Завдання: 1. Опрацювати тему уроку, використовуючи підручник (ст. 73). Виписати головне.

2. Виконати вправии 95, 96 (ст.74)

готові роботи  відправляти на електронну адресу: 
st.tanya2018@gmail.com (обов'язково вказуйте прізвище та ім'я)

 26-27 (30.11.20) - очні

Понеділок - 07.12.20

28 - й урок 

Тема: Словорозрізнювальний наголос. Форморозрізнювальний наголос. Діалектний наголос





Завдання: 1. Опрацювати тему уроку, використовуючи підручник (ст. 65). Виписати головне.

2. Виконати вправии 83, 87 (ст. 67)


29 й урок

Тема: Складні випадки наголошування слів





Завдання: 1. Опрацювати тему уроку, використовуючи підручник (ст. 60-64). Виписати головне.

2. Виконати вправии 88, 91 (ст.68)

30-31 - очні

Понеділок - 21.12.20

32 - й урок 

Тема: Ортографічна норма. Ортографічна помилка. Ортографічний словник





Завдання: 1. Опрацювати тему уроку, використовуючи підручник (ст. 69-71). Виписати головне.

2. Виконати вправии 93, 94 (ст.72)

33 - й урок 

Тема: Ненаголошені е, и в коренях слів



Завдання: 1. Опрацювати тему уроку, використовуючи підручник (ст. 73-75). Виписати головне.

2. Виконати вправии 95, 96 (ст.74)

Понеділок - 18.01.21 (дистанційні)

35 - 36 - й уроки 

Тема: Апостроф, м'який знак






Завдання: 1. Опрацювати тему уроку, використовуючи підручник (ст. 74-76). Виписати головне. 2. Виконати вправи 100, 101 (ст. 77)

Тема: Чергування голосних звуків





Завдання: 1. Опрацювати тему уроку, використовуючи підручник (ст. 78-79). Виписати головне. 2. Виконати вправу 112 (ст. 81)

Середа - 20.01.21

37-й урок (дистанційний)

Тема: Чергування приголосних звуків





Завдання: 1. Опрацювати тему уроку, використовуючи підручник (ст. 82). 2. Виконати вправи 114 (ст. 84), 118 (ст. 85)

38-й урок (дистанційний)

Тема: Спрощення приголосних. Подвоєння та подовження приголосних







Завдання: 1. Опрацювати тему уроку, використовуючи підручник (ст. 87 - 89). 2. Виконати вправи 129 (ст. 90), 129 (ст. 90)

Середа - 17.03.21

1-2 уроки

Тема: Кличний відмінок. Закінчення іменників у кличному відмінку






Завдання: 1. Опрацювати тему уроку, використовуючи підручник (ст. 159-162. 2. Виконати вправу 213 (ст. 164),

Понеділок - 22.03.21

1 урок

Тема: Тематична контрольна робота №5. 

1. Визначте відмінки іменників, вирізніть закінчен­ня. Назвіть інші відмінки, в яких вирізнені іменники вживають з таким самим закінченням.

1. Буду хустки прати, зеленого жита жати на Вкраїні далекій. 2. Годі, годі, козаченьку, скоса поглядати. 3. Через моє подвір’ячко сивим конем грає, на зеленім барвіночку коня попасає. 4. Ой ви, тучі громо­вії, розійдіться різно. Коню мій, коню, коню вороненький! Чи я тобі тяж­кий, чи моя зброя, чи моє здоров’я? (Народна творчість).

2. Подані іменники запишіть у формі родового в


ідмінка, з цією формою складіть словосполучення. З’ясуйте умови вживання закінчень.

Гурт, двір, стид, плід, стіл, бал.

3. Подані іменники в місцевому відмінку однини вживаються із закін­ченням -і, -у. З’ясуйте умови вживання закінчень, складіть словосполучен­ня з формою місцевого відмінка. Обґрунтуйте умови вживання різних за­кінчень.

Глек, гай, клей, край, рай, гурт.

4. З’ясуйте, чи до одного типу словозміни належать іменники. Якщо до різних — запишіть відповідними групами, обґрунтуйте вирізнення їх.

Велич, велетень, кущ, чоловік, туман, кінь, повінь, вантаж, тюль, олень, галузь, суміш, сумнів, колодязь, мороз, зав’язь, перець, Сибір, міць.

5. Допишіть закінчення прикметників, з’ясуйте вживання їх. Іменники переділіть на групи за ознакою визначення граматичного роду в них.

Сильн… біль, пекуч… мозоль, справедлив… суддя, безмежн… степ, да­лек… путь, нов… рояль, затяжн… нежить.

6. Подані іменники запишіть групами за належністю до граматичного роду, поясніть виконання. Кожну групу доповніть 2—3 самостійно дібрани­ми прикладами.

Маестро, леді, метро, таксі, мадам, поні, кашне, пенсне, цунамі, попурі, авізо, декольте.

7. Дописуючи закінчення родового відмінка однини, переділіть іменни­ки на групи за умовою вживання закінчення.

З’їсти — хліб…, борщ…, суп…, салат…; не було — вітр…, дощ…, дощик…, град…; підійшли до — міс…, ліск…, га…, гайк…, парк…; звертатися до — учител…, батьк…, сусід….

8. Які іменники формою одного роду називають істоту (особу) чоловічої та жіночої статі? Наведіть приклади, поясніть цей вияв.

9. Чи мають граматичний рід іменники на манір: сани, граблі, діти? Чому?

10. Чи завжди збігається поняття мало/багато з формами граматичного числа однини/множини?

11. Який відмінок іменників не відповідає на жодне питання?

12. Виконайте повний морфологічний розбір іменників.

Схема морфологічного розбору іменника:

— визначте іменник і слово, з яким він пов’язаний у реченні, поставте від цього слова до іменника питання — відмінкове і значеннєве, якщо вони різні;

— назвіть початкову форму іменника, лексичне значення його;

— зазначте: називає іменник істоту чи неістоту, є власною чи загальною назвою, назвою конкретного, абстрактного чи збірного поняття або назвою речовини;

— визначте граматичні форми іменника: до якого роду він належить, яка ознака граматичного роду; у формі якого числа вжитий, чи має співвіднос­ну форму іншого числа; у якому відмінку вжитий, як виражається відмін­кова форма; назвіть тип відмінювання іменника;

— охарактеризуйте синтаксичні функції іменника: є він словом пояс­нюваним чи пояснює інше (а, може, і тим, і тим — стосовно різних слів), функцію якого члена речення виконує;

— визначте морфемну будову іменника.

Зразок повного морфологічного розбору іменника:

Певно, знає з вас усяк, хто бував у полі, що червоний гарний мак там росте на волі (К. 17.).

(У) полі (бував — у чому? де?); початкова форма — поле: назва неістоти (назва просторового поняття), загальна назва, назва конкретного поняття; іменник належить до середнього роду (рід визначається морфологічною ознакою — закінченням), вжитий в однині (має співвідносну форму множи­ни поля, яка виражається закінченням і зміною місця наголосу); вжитий у місцевому відмінку — відмінкова форма виражається закінченням -і та прийменником у і виражає обставинні відношення; іменник належить до другої відміни м’якої групи; пояснює член речення, виражений дієсловом бував; виконує функцію обставини місця; (у) пол-і.

Не дозволяй гордощам чи браку відваги завадити тобі попросити виба­чення, коли, бува, образиш когось 

                                                                                  (3 посібника). 

Завдання: Виконати подані завдання

Середа -24.03.21
6-й урок
Тема: Поняття мовної стійкості. Джерела, що живлять мовну стійкість 




Завдання: 1. Опрацювати поданий та матеріал підручника ст. 4-5. 2. Дати розлогу письмову відповідь на питання: Чи потрібно бути мовно стійким?

Середа - 31.03.21
6-й урок
Тема: Метафора, метонімія. Їхня роль у мовленні




Завдання: 1. Опрацювати поданий та матеріал підручника ст. 7. 2. Записати головне в зошит. 3. Виконати вправи 2, 7.

Понеділок - 05.04.21
1-й урок Тема: Риторичні фігури (антитеза, градація, повторення)




Завдання: 1. Опрацювати поданий та матеріал підручника ст. 9-10. 2. Записати головне у зошити. 3. Виконати вправи 10, 11.

Понеділок 12.04.21
1-й урок української мови
Тема: Риторичні фігури. Робота з текстом виступу











Завдання: Підготуйте текст промови (1,5-2 стор.), використовуючи тропи та риторичні фігури, на одну із запропонованих тем:
1. Секрети успіху.
2. Історія одного успіху. 
3. Перші кроки до досягнення мети. 
4. Як стати успішним?

Понеділок - 19.04.21
1-й урок
Тема: Прикметник. Відмінкові закінчення прикметників





Завдання: 1. Опрацювати поданий та матеріал підручника ст. 23-25. 2. Записати головне у зошит. 3. Виконати вправи 35, 38.

Середа - 21.04.21
6-й урок
Тема: Ступені порівняння прикметників





Завдання: 1. Опрацювати поданий та матеріал підручника ст. 28-29. 2. Записати головне у зошити. 3. Виконати вправи 46, 56.

Понеділок - 26.04.21
1-й урок
Тема: Прислівник. Ступені порівняння







Завдання: 1. Опрацювати поданий та матеріал підручника ст. 33-34. 2. Записати головне у зошити. 3. Виконати вправи 58, 63.

Середа - 28.04.21
6-й урок
Тема: Прикметники, що перейшли в іменники



Завдання: 1. Опрацювати поданий та матеріал підручника ст. 25. 2. Виконати вправу 42.

Середа - 05.05.21
6-й урок
Тема: Числівник. Складні випадки узгодження  і відмінювання числівників








Завдання: 1. Опрацювати поданий та матеріал підручника ст. 36-37. 2. Записати правила та приклади у зошит. 3. Виконати вправи 68, 69.







Немає коментарів:

Дописати коментар