Завдання для дистанційного навчання
готові роботи відправляти на електронну адресу :
st.tanya2018@gmail.com
Для зручності використовуйте подані матеріали
електронна версія підручника
https://learningapps.org/
ЗНО-онлайн
Посібник для підготовки до власного висловлення
Українська мова: від фонетики до морфології
Лайфхаки з української мови
Інтерактивні вправи з мови та літератури
Інтерактивні вправи з укр. мови
https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/ukrayinskij-pravopis-2021
Вівторок - 26.10.2021
2-й урок
Тема: Синонімічне багатство української мови
Вівторок
Тема: Пароніми. Запобігання помилок у вживанні паронімів
Вівторок
Тема: Найпоширеніші випадки порушення лексичної норми. Кальки з інших мов, недоречне вживання українських слів у невластивому їм значенні
Понеділок
2-й урок
Тема: ТКР №1. Контрольний тест
Виконати тестові завдання
І варіант
Завдання 1-8 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.
1. Позначте, у якому словнику з’ясовано походження слів:
А тлумачному;
Б етимологічному;
В морфологічному;
Г історичному.
2. Позначте, у якому словнику з’ясовано значення слів, що вживаються в певній місцевості:
А діалектному;
Б термінологічному;
В історичному;
Г фразеологічному.
3. Позначте, який словник пояснює значення іншомовних слів:
А перекладний;
Б тлумачний;
В орфоепічний;
Г іншомовних слів.
4. Позначте, який словник подає особливості вимови та наголошення слів:
А орфографічний;
Б орфоепічний;
В перекладний;
Г морфемний.
5. Позначте речення, у якому неправильно вжито слово «приймати»:
А Оля приймала участь у змаганнях з гімнастики.
Б Допоможіть мені прийняти правильне рішення.
В Вам необхідно терміново прийняти заяву від Петрика Ігоря.
Г Прийміть наші щирі побажання з нагоди свята.
6. Позначте рядок, у якому подано правильне тлумачення фразеологічного звороту комарика придушити:
А завдати лиха;
Б міцно заснути;
В почервоніти;
Г мати досвід.
7. Позначте рядок, у якому подано пароніми:
А перст, чоло;
Б хижа ласка — материнська ласка;
В пам’ятник — пам’ятка;
Г втекти, п’ятами накивати.
8. Позначте рядок, у якому подано синонім до фразеологізму майстри на всі руки:
А собаку з’їсти;
Б крутитися як білка в колесі;
В нестися вгору;
Г і швець, і жнець, і на дуді грець.
У завданнях 9-10 треба встановити відповідність: до кожного рядка, позначеного буквою, дібрати відповідник, позначений цифрою.
9. Установіть відповідність між фразеологізмами та правильним тлумаченням їх.
1 Тремтіти від холоду | А Мов грім з ясного неба |
2 Несподівано з’явитися | Б Знімати шкуру |
3 Визискувати когось | В Одним миром мазані |
4 Почувати себе ніяково | Г Дзвонити зубами |
Д Ні в тих ні в сих |
10. Установіть відповідність між фразеологізмами-антонімами.
1 Хоч греблю гати | А Хоч конем грай |
2 Ридма ридати | Б Смішки справляти |
3 Як білка в колесі крутиться | В Мастити п’яти салом Г Як кіт наплакав |
4 Курці ступити ніде | Д Працювати як мокре горить |
Завдання 11 та 12 — завдання відкритої форми.
11. Зредагуйте речення.
1. На високому рівні пройшли весняні канікули. 2. Поет завоював світову вдячність. 3. Повість Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні» була видана в Женеві. 4. Я тепер дивлюся на це все другими очима.
12. Складіть і запишіть речення з поданими фразеологізмами (поясніть їхнє значення):
Товкти воду в ступі, піймати облизня.
ІІ варіант
Завдання 1-8 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.
1. Позначте, у якому словнику з’ясовано походження слів:
А термінологічному;
Б тлумачному;
В етимологічному;
Г діалектному.
2. Позначте, у якому словнику з’ясовано значення слів, що вживаються в певній місцевості:
А фразеологічному;
Б морфемному;
В термінологічному;
Г діалектному.
3. Позначте, який словник пояснює значення іншомовних слів:
А орфоепічний;
Б іншомовних слів;
В перекладний;
Г тлумачний.
4. Позначте, який словник подає особливості вимови та наголошення слів:
А орфоепічний;
Б орфографічний;
В морфемний;
Г перекладний.
5. Позначте речення, у якому неправильно вжито слово «приймати»:
А Сергію, швидше приймай рішення.
Б Юрко приймає участь у змаганнях з футболу.
В Юнаки приймають присягу на вірність Батьківщині.
Г Їв би очима, та душа не приймає.
6. Позначте рядок, у якому подано правильне тлумачення фразеологічного звороту зуби протерти на чомусь:
А голодувати;
Б мати досвід;
В завдати лиха;
Г накинутись з докором на когось.
7. Позначте рядок, у якому подано пароніми:
А міх борошна — ковальський міх;
Б уявити — уславити;
В військовий — воєнний;
Г горизонт, небокрай.
8. Позначте рядок, у якому подано синонім до фразеологізму кривити душею:
А голову закрутити;
Б ходити на поводку;
В крутити хвостом;
Г дати перцю.
У завданнях 9-10 треба встановити відповідність: до кожного рядка, позначеного буквою, дібрати відповідник, позначений цифрою.
9. Установіть відповідність між фразеологізмами та їхнім правильним тлумаченням.
1 Безрідний 2 Перемогти 3 Покарати 4 Посваритися | А Показати, де раки зимують |
Б Розбити глека | |
В Хоч свічки ліпи | |
Г Як горох при дорозі | |
Д Узяти гору |
10. Установіть відповідність між фразеологізмами-антонімами.
1 Як з хреста знятий 2 Падати зі сміху 3 У чорта на куличках 4 Битися як риба об лід | А Як вареник у маслі Б Бублика з’їси, поки кругом обійдеш В Ревма ревіти Г З доброго дива Д Як рукою подати |
Завдання 11 та 12 — завдання відкритої форми.
11. Відредагуйте речення.
1. На зустріч прийшли відомі поети та письменники. 2. У романі І. Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я» зображено події, що відбувалися після скасування кріпосного права. 3. У другий раз ми продовжимо цю розмову. 4. Кожний літературний персонаж має свої індивідуальні риси.
12. Складіть і запишіть речення з поданими фразеологізмами (поясніть їхнє значення).
Стригти під один гребінець
«Лунай, величне наше слово!»
3. Конкурс на кращого читця поезії про рідну мову – 10.11.21
4. Конкурс на кращу презентацію на тему: «9 листопада – День писемності та української мови» - 11.11.21
5. Конкурс на кращий кросворд на мовну тематику – 12.11.21
6. Підведення підсумків тижня
Немає коментарів:
Дописати коментар